sliwki2-2-1050x700

Czas na śliwki!

Śliwki pokrywają się mglistym nalotem, to już czas, by zatopić je w słoikach i robić przetwory – konfitury, dżemy, nalewki – wszystko na nadchodzącą chłodniejszą porę roku. Wspomnienie lata zamknięte w piwnicy na pewno osłodzi nam niejedną szarugę jesienną i zimowe zamiecie.

Śliwki mają nieocenione wartości lecznicze,  zwłaszcza w kwestii przemiany materii: ułatwiają perystaltykę jelit, przeciwdziałają zaparciom, działają przeciwmiażdżycowo, hamują odkładanie się cholesterolu, są źródłem witamin i minerałów. Śliwki o ciemnej skórce mają właściwości antyoksydacyjne, czyli wymiatają wolne rodniki, które przyczyniają się do starzenia organizmu oraz zmniejszają ryzyko rozwoju nowotworu. Szczególnie są zalecane osobom, które mają problemy z perystaltyką jelit, gdyż ją pobudzają i wymiatają zalegające w nich resztki produktów przemiany materii. Wystarczy codziennie spożywać 3-4 śliwki.

Są również nieocenione dla naszej skóry i młodego wyglądu – zawierają witaminy A, C, E, B6, K, polifenole i wiele minerałów: potas, wapń, żelazo, fosfor, magnez, błonnik. Witamina K i C pomaga skórze z pękającymi naczynkami, gdyż wpływa na uszczelnienie naczyń krwionośnych, a przeciwutleniacze pomagają opóźnić proces starzenia w postaci przybywających zmarszczek. Oprócz spożywania ich warto zrobić sobie maseczkę z rozmiażdżonych śliwek – dla zachowania piękna naszej cery.

A teraz jest właśnie czas węgierek – śliwek o bardzo ciemnej, prawie granatowej skórce. Powitajmy je też w plackach. Zatopione w cieście drożdżowym i ucieranym, posypane pyszną kruszonką i polane lukrem urozmaicą nam śniadanie lub podwieczorek.

ciasto ze śliwką

Ciasto ze śliwką

2 1

Jeśli jeszcze nie próbowałeś, zapraszamy serdecznie do naszych  punktów, zapewnimy ci przyjemne spożycie 3-4 śliwek dziennie w postaci, którą chyba każdy z nas lubi najbardziej. :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>